Pages

Yoroshiku~!

Hye, Cookie desu!

This is the place where I want to ramblings about useless stuffs. If you see many Arashi related that's because I LOVE them and drooling myself over the super dorkalicious Mr.Fail!Sakurai Sho.

Talk to me about anything! or everything! I'm totally cool with almost every single cell in the universe. Just try me!

Sunday, November 13, 2011

Berani vs Betul

Kes berlaku 2 hari lepas [Jumaat, 11.11.2011] - ya, tarikh yang semua orang sibuk bincangkan itu. Tarikh itulah juga menjadi tarikh paling di ingati buat kami.

Nasib baikla aku sibuk sepanjang Jumaat malam dan semalam, maka aku sedikit terlewat membincangkan hal ini. Tapi bagus juga, sebab waktu senggang ini membolehkan aku berfikir dgn lebih waras daripada aku terus menembak dgn mem'khinzir' buta =)

Seorang rakan sekerja telah menge'post' hal ini di laman fb tertutup kami. Beliau telah menerangkan dengan panjang lebar (sehingga aku terpaksa screencap 3 bahagian. Haha) :


Menarik bukan apa yang diperkatakan oleh rakan sekerja itu? Bagus maklumat yang dikongsikan beliau.

Ini yang dibalas oleh Ketua Auditor Dalaman:

Betul. Dan kami semua faham dan bersetuju dgn apa yang dikomenkan oleh Ketua Auditor Dalaman itu.


Encik A membalas:


HUH? Kalau SIRIM jumpa, mmg kita dah bersedia dgn jawapannya.

Keliru? Tak paham apa yang berlaku sebenarnya ni?:

Seorang sahabat telah menge'post status ini pada petang Jumaat tersebut:

Tak paham lagi? Inilah yang berlaku:

Saya highlightkan di sini:
pengarah kunci gate tak bg staff kluar selagi fail untuk audit ISO belum siap

Kurang jelas? Takpe. Mari saya highlightkan sekali lagi (tak nampak agaknya ni):
PENGARAH KUNCI GATE TAK BG STAFF KLUAR SELAGI FAIL UNTUK AUDIT ISO BELUM SIAP

Pembaca (Kalau ada la kan): Ala..setakat kunci gate...

Saya: Betul, setakat kunci gate.... kalau masih dalam waktu bekerja takpe, saya masih boleh terima. Tapi gate dikunci selepas 5.30ptg. SELEPAS WAKTU PEJABAT!

Dan mari saya tambahkan implikasinya (kepada saya): Sewaktu memandu balik, saya tersangkut 4 KALI dalam kesesakan lalulintas.

1. Sebaik sahaja melepasi tol Sg. Besi sehingga bulatan lumba kuda
2. Sebelum susur keluar ke NKVE
3. Dari Pusat Perabot Dunia sehingga ke susur Taman Tema Air Desa
4. Jalan Istana ke Jalan Duta

Bak kata Cik Juruhebah radio yang melaporkan keadaan lalu lintas:

"It's Friday. It's after 5.30. It's raining. So do expect massive traffic"

True. Dan aku mendengarnya dengan hati mendidih.

Sudah faham keadaannya? Bagus.

Jadi, tindakan encik pengarah itu saya klasifikasikan sebagai BERANI. Tetapi adakah ia BETUL?

Meminjam kata2 seorang vlogger (tiada kaitan dgn kes ini) tetapi saya sgt suka dgn ayat beliau:

"sebenaqnya ada beza pengorbanan dengan kebodohan........ seriously"

Akhir sekali, Ketua Auditor Dalaman telah menulis ini di dalam satu post yang lain:

Ya, kami setuju.

Buat Encik A: Dan kalau dapat NCR pun kenapa? Boleh matikah?

0 comments:

Post a Comment